50 facts about me

Omdat ik verwacht dat deze blog een samenraapsel van alle willekeurige zaken uit mijn hoofd wordt, leek het me gepast om te beginnen met een tag die al een hele tijd over het internet zwerft. Ik heb hem vooral op Youtube gezien, maar het werkt ook in geschreven tekst. Hier volgen vijftig feiten over mij, ik heb geprobeerd om ze zo verschillend mogelijk te kiezen en om dingen op te schrijven die de meeste mensen nog niet van mij weten.

  1. Ik vind het leuk om te zingen, maar ik kan het niet.
  2. Ik zeg “vermiesjellie” in plaats van “vermisselie”, zoals het blijkbaar hoort.
  3. Ik ben gek op gerechten waarbij je zelf van alles kan kiezen voor op je bord (zoals wraps).
  4. Als ik op de fiets zit, doe ik vaak alsof ik tegen iemand praat. Net alsof je gewoon aan het nadenken bent, maar dan in een gesprek met iemand. Ja, een beetje vreemd is het wel.
  5. Vroeger was ik mega-fan van de Thunderbirds, en ik had alle vliegtuigjes en volgens mij ook alle poppetjes. Ik speelde ook heel graag met mijn autogarage.
  6. Ik heb een moestuintje van 1 m2 op mijn balkon.
  7. Ik heb het hypermobiliteitssyndroom, waardoor ik vrij lenig ben (dat is best leuk) maar waardoor ik ook altijd wel ergens pijn heb. Vooral als het koud is of regent en vooral in mijn rug, schouders en nek. Hierdoor slaap ik meestal niet zo goed.
  8. Ik ben heel slecht in het vouwen van kleren.
  9. Ik heb een paar jaar op scouting gezeten aan het eind van de basisschool en begin van de middelbare school.
  10. Ik neem snel “manieren van spreken” over van anderen, ook van mensen die ik in een serie zie ofzo.
  11. Mijn lievelingskleuren zijn groen (behalve fel groen en van dat vieze legerachtige groen) en paars.
  12. Ik heb een helix- en een neuspiercing.
  13. Mijn vader en ik geven elkaar vaak boeken die we zelf zouden willen, omdat we dan zeker weten dat de ander het leuk vindt en omdat we dan binnenkort weer een leuk boek te lezen hebben.
  14. Ik vind het heel eng om onderwaterbeelden te zien.
  15. Ik heb geduimd tot ik iets van 11 jaar oud was.
  16. Ik heb een raar gevoel voor humor; sommige grapjes snap ik niet of vind ik niet grappig ook al snap ik ze, maar ik heb vandaag schaterlachend in mijn eentje op mijn kamer gezeten omdat ik wolkjes stoom kon maken met mijn (net leeggeschonken, dus nastomende) koffiekan.
  17. Mijn lievelingsthee is Andalusia van Lipton.
  18. Ik kan het heel leuk vinden om haar, make-up en nagels perfect te doen maar ik hang net zo lief de hele dag in mijn joggingbroek en te grote trui rond zonder make-up en dergelijke.
  19. Ik ben geboren in een ziekenhuis in Voorburg omdat ik in stuit lag, maar ik woonde toen in Zoetermeer. Daar heb ik gewoond tot mijn 12de.
  20. Op mijn 12de ben ik verhuisd naar Elst in Gelderland (er is er ook één in Utrecht).
  21. Ik vind bolognese de vieste chipssmaak die ik ooit heb geproefd. Het smaakt naar Cup-a-Soup-poeder.
  22. Ik heb minstens twee keer een voorspellende droom gehad.
  23. Ik maak mijn eigen deodorant. En ik vind dat die beter werkt dan de ‘normale’ spuitdeo die ik hiervoor gebruikte.
  24. Mijn lievelingsbands zijn al zeker vijf jaar Rise Against en Omnia.
  25. Ik houd van winkelen in mijn eentje.
  26. Ik ben lactose-intolerant, net als mijn broertje Yvo. Alleen kwam hij daar zo’n tien jaar geleden achter en weet ik het pas een maand.
  27. Ik wil graag nog een piercing.
  28. Ik hoor vaak dat ik perfectionistisch ben, ik vond altijd van niet. Maar dat is eigenlijk iets heel perfectionistisch om te denken, “Ik ben niet perfectionistisch genoeg om ‘perfectionistisch’ te heten.”
  29. Als ik op de fiets muziek luister, doe ik wel eens alsof ik de zanger ben en in de videoclip speel.
  30. Ik heb nog nooit sushi gegeten.
  31. Ik ben slecht met spreekwoorden, zo heb ik jarenlang gedacht dat het “dat slaat de hamer op de spijker” was in plaats van “dat slaat de spijker op de kop” want het leek me niet logisch om een spijker op de kop te slaan. Erg moeilijk ook, moet je eerst op de kop hangen of draai je alleen de spijker om?
  32. Ik hóud van dansen; ik heb 1 jaar op streetdance gezeten, 3 jaar op klassiek ballet en zit momenteel op hiphop.
  33. Ik was echt geobsedeerd door de Harry Potter-serie. Ik wist élk detail en had de boeken meerdere keren gelezen.
  34. Ik mocht zelfs een keer een Gamecube-spelletje over Zwerkbal uitproberen omdat ik alle vragen van een quiz van Fox Kids goed had. Dit is uitgezonden op televisie. Dat boeide me niet zoveel, wel dat de opnames plaatsvonden in een tot Zweinstein omgetoverd kasteel met mensen die verkleed waren als de personages uit de serie.
  35. Ik doneer bloed, dat heb ik nu één keer gedaan.
  36. Ik ben heel slecht in bedden opmaken, als het kan vraag ik Ruben om het voor me te doen.
  37. Ik wil al een paar jaar een tattoeage onder mijn sleutelbeen laten zetten en ik weet al wat, maar ik wacht op het juiste moment.
  38. Mijn moeder noemde me vroeger de prinses op de erwt en laatst zei Ruben hetzelfde tegen me. Ik kan niet tegen dingen die niet lekker zitten, vouwen, ‘knoebelen’ of rare stofjes. Zeker niet als ik er op moet liggen,thuis weten ze maar al te goed dat ze alle badstof overtrekken ver van mij vandaan moeten houden. Brrrr… Ik denk dat dit deels door mijn hypermobiliteit komt, ik heb sowieso al last van mijn rug en mijn ribben en dergelijke waardoor ik wat gevoeliger ben.
  39. Mijn moeder heeft ook gezegd dat ik een baby met een handleiding was, maar dat ze die er helaas niet bij kreeg met mijn geboorte. Daarna ben ik niet veel beter geworden, maar wist zij er in ieder geval mee om te gaan. ;-)
  40. Ik doe nu ongeveer vier jaar aan fitness.
  41. Ik was mijn haar ongeveer een keer per week, soms een keer in de twee weken.
  42. Als ik iets héél erg grappig vind, blijf ik het heel lang grappig vinden. Zo heeft Frans een jaar lang “I moustache you a question, but I will shave it for later” gebruikt om me bijna op commando te laten lachen, maar nog steeds werkt het. Zelfs nu ik het typ, moet ik gniffelen.
  43. Ik heb momenteel een burn-out, dit is één van de redenen dat ik uiteindelijk besloten heb deze blog te beginnen. Ik wilde het al langer, maar dacht steeds: ja, maar dit en dit en dit is belangrijker en ik kan dat toch niet en waar moet ik dan over schrijven?
  44. Ik ben bang voor veel dingen waar je echt niet bang voor hoeft te zijn.
  45. Toen ik mijn C-zwemdiploma had behaald, kreeg ik van mijn ouders een huis van Lego Scala. Dat wilde ik heel graag en ik droomde er al een tijd van. Sowieso was dit een groot cadeau. Maar het was niet precies hetzelfde als op de reclame en dat kon niet in mijn hoofd. *kortsluiting* Ik schaam me nog steeds heel erg als ik hieraan terugdenk, ik voel me zo verwend en ondankbaar als ik eraan denk… =(
  46. Voor bepaalde dingen, zoals een boek lezen of gamen, heb ik eerst een hoeveelheid rust in mijn hoofd nodig terwijl ik er uiteindelijk juist rust van krijg. Ik vind dit zelf ook heel raar. En vervelend.
  47. Ik ben gek op woordgrapjes.
  48. Mijn lievelingspils is Hertog Jan.
  49. Ik schrijf met vulpen, met zwarte inkt. Dit doe ik al sinds het begin van de middelbare school.
  50. Ik houd ab-so-luut niet van onverwachte dingen.

Zo, dat was een behoorlijke lijst. Als ik het teruglees, vind ik mezelf nog raarder dan ik mezelf al vond. Ik ben benieuwd wat jij denkt van deze willekeur aan feitjes over mij, laat het weten!

2 thoughts on “50 facts about me

  1. Ik ben ook gek op woordgrapjes! Leuk om eens een blog van je te lezen. Je komt helemaal niet raar over maar nog steeds zo gezellig en Joanna-achtig als vroeger :). Altijd leuk om te lezen hoe een mens zich zo kan verwonderen om kleine details. Ga hier vooral mee door en ik hoop dat je het schrijven als uitlaatklep kan gebruiken!

Plaats een reactie